لوله کشی گاز خانگی

لوله کشی گاز خانگی

لوله کشی گاز خانگی

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز خانگی , برای تخمین هزینه لوله کشی گاز ساختمان

09122437371-22533080 شبانه روزی

انشعاب گیری و توزیع لوله کشی گاز ساختمان

اصلاحات و تغییر مسیر لوله کشی گاز

خرده کاری و تغییرات لوله کشی گاز خانگی منزل

ابتدا باید در این مقاله شرح داده شود که لوله کشی گاز خانگی در اصل به عنوان حساسترین نوع لوله کشی در یک ساختمان است.

درحال حاضر چندسالی است که کلیه تاسیساتی لوله کشی ساختمان بایستی توسط نهادهای زیربط بازرسی و تایید شوند اما در لوله کشی گاز خانگی از ابتدا نیز بازرسیهای ویژه ای توسط سازمان مهندسی صورت میگرفته و میگیرد و لوله کشی گاز ساختمان توسط لوله کشهای مورد تایید این سازمان که در آزمونهای علمی و عملی حدنصابهای لازم را بدست آورده و مجوز لوله کشی گاز را اخذنموده صورت میپذیرد.

قیمت لوله کشی گاز خانگی

زیرا این نوع لوله کشی بسیار باید دقیق انجام شود. چونکه غفلت و قصور در انجام و تعمیرات لوله کشی گاز ساختماننه تنها باعث صدمات مالی که ممکن است خدای نکرده موجب تلفات جانی شده یا به افراد صدمات جدی وارد نماید.

استاندارد لوله کشی گاز توکار

تمامی مواردی مانند فرها و وسایل گرمایشی و استفاده از گاز برای درست کردن غذا به این نوع لوله کشی وابسته است.

هم چنین این نوع لوله کشی به طور مثال دارای اتصالاتی است که این اتصالات باید به درستی و در مکان های درستی همراه با دقت فراوان انجام شود. اگر این اتصالات اختلالی و یا مشکلی در انها بوجود بیاید باعث می شود که گاز نشتی دهد و به تبع آن مشکلات بسیار وحشتناکی به بار می آید. بنابراین لوله کشی گاز خانگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعا تنها کارشناسان اتصالات گاز می توانند این نوع لوله کشی را انجام دهند.

مواردی که باید در لوله کشی گاز خانگی رعایت شود:

کنتور گازها کع معمولا در بیرون از منزل قرار داده می شود.

کنتورها در مکان هایی قرار می گیرند که از طرف شرکت های گاز این مکان ها کاملا تایید شده هستند. نباید با منزل شما فاصله داشته باشند و به شکلی قار داده می شوند که در مقابل یخ زدگی و موارد آب و هوایی دیگر مقاوم باشند.

در ادامه اتصالات انجام می شود، اتصالات معمولا به صورت استاندارد انجام می شود و لوله کشی های خانگی حداقل 14 اینچ در سمت راست و 30 اینچ به سمت بالا طول دارد. بعد از این مرحله طرح لوله کشی بسیار اهمیت دارد که به نوع ساختمان و محل قرارگیری ساختمان وابسته است.

قیمت لوله کشی گاز خانگی

جنس لوله های گاز بسیار اهمیت دارد که معمولا یا فولادی درزدار و یا فولادی مانیسمان هستند. لوله ها حتما باید عایق بندی شوند.

برخی از لوله های فولاد ضد زنگ استفاده می کنند که بسیار مقاوم هستند.در پایان باید با استفاده از پوشش هایی از لوله ها و کنتور به نوعی محافظت شود. در بحث هزینه ها و قیمت لوله کشی گاز خانگی نیز باید عرض شود

که قیمت لوله اتصالات و شیرهای گاز همواره دچار نوسانات بوده و قیمت مشخصی نمیتوان برای هزینه لوله کشی با جنس ارایه داد .

در لوله کشی گاز ساختمان اگر بصورت انبوه سازی باشد قیمت لوله کشی گاز خانگی بصورت متری بین طرفین توافق خواهد شد و اگر کار بسیار بزرگ نبوده و با بازدید از محل میتوان یک قیمت کلی و چکی برای توافق محاسبه نمود وارایه داد .

در تعمیرات و اصلاحات لوله کشی گاز نیز همواره قیمت مشخص و ازپیش تعیین شده ای وجود نداشته و بین مجری و کارفرما باید توافق صورت بگیرد .

کف اجرت خرده کاری لوله کشی گاز خانگی در حال حاضر حدود 180 تا 200 هزار تومان بوده و دستمزد لوله کشی گاز بواسطه تجهیزات و ابزارالات گرانتر , مهارت بیشتر و مسولیت فراوانی که بردوش لوله کش گاز میگذارد همواره از اجرت دیگر کارهای لوله کشی ساختمان بیشتر میباشد.

تغییرات لوله گاز آشپزخانه

اینروزها با وجود تغییر دکوراسیون و بازسازیهایی که در تهران و سایر شهرها انجام میشود و بدلیل جابجاکردن دکوراسیون آشپزخانه درهنگام تغییر کابینت و مکان جایگزاری گاز خانگی و فرهای توکار تقاضای اصلاحات و تغییر مسیر و یا کاهش و افزایش طول لوله گاز بسیار افزایش پیدا کرده است .

شرکتهای تولید کننده و گارانتی فرها و گازهای رومیزی لوله کشی و انشعاب گیری لوله گاز را با لوله های پلاستیکی قبول نداشته و اصلاحات و تغییرات لوله کشی گاز الزاما باید با جوشکاری لوله گاز انجام شود تا آنها گاز یا فر را ضمانت کنند .

فاصله شیر از اجاق گاز که بوسیله شیلنگ گازرسانی میشود و فواصل و اندازه های کابینت و دیگر لوازم آشپزخانه از مواردی از که بایستی رعایت شود.

کور کردن لوله گاز روشنایی نیز از مواردی است که در هنگام رنگ آمیزی و نصب کاغذدیواری در دستور کار متقاضیان قرار میگیرد . در گذشته بخاطر خاموشیهای متعدد از این انشعابات گاز استفاده میشده که درحال حاضر بخاطر نمای نه چندان زیبایی که دارد سعی میشود

در زمان تغییرات ساختمانی در آپارتمانها این لوله ها بکلی در لوله کشی گاز خانگی حذف شود , چون دیگر نیازی به آن احساس نمیشود .

انشعاب گیری از لوله گاز پکیج

از دیگر مواردی که خیلی دیده شده بایستی با کمی وسواس به آن پرداخت انشعاب گیری از لوله گاز پکیج میباشد .

سایز انشعاب گاز پکیج در لوله کشی گاز خانگی حداقل بایستی 3/4 اینچ محاسبه شود و برای نصب پکیج به لوله گاز 1/2 شرکتهای تولید کننده پکیج , دستگاه را گارانتی نخواهند کرد .

اما بعضی مواقع از ما درخواست میشود که یک انشعاب گاز از لوله گاز پکیجی که در بالکن یا تراس وجود دارد برای مصارف همچون کباب پز و باربکیو یا اجاقهای دیگر بگیریم .

البته ما هم انجام وظیفه خواهیم کرد اما اگر این دستگاههای اضافی دایما در حال کار باشند میتوانند به کارکرد پکیج لطمه وارد کنند . انشعاب گیری را میتوان بدورش انشعابگیری با لوله اتصالات گالوانیزه یادنده ای و منشعب کردن لوله با جوشکاری لوله گاز انجام داد .

فقط توجه داشته باشید که پس از اجرای انشعابگیری لوله کشی گاز خانگی تست انجام شود و از لوله کش بخواهید که بااستفاده از کف صابون تمام انشعابات را چک کند .

اگر لوله گاز شما در معرض دید میباشد و یا تحت شستشو وحتی داخل دیوار است حتما بااستفاده از ضدزنگ , زنگ و نوارپرایمر و سایر متریال عایق کاری درستی روی تمام نقاط انچام دهد .

لوله کشی گاز خانگی ترجیحا بایستی با استفاده از جوشکاری برق و بسته باقطرو سایز لوله از الکترود یا سیم جوشهای با کیفیت استفاده شود .

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (2)

  • اعظم پاسخ

    سلام ایا از لوله کشی پکیچ میسه انشعاب برای بخاری گازی گرفت ممنون

    فوریه 2, 2024 at 5:46 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      بله انشعاب گاز از هر شیر و انشعاب گازی قابل انجام است, فقط احتمال دارد در برخی مواقع در اوج مصرف گاز با افت فشار گاز مواجه شده و بخاری یا پکیج به اندازه کافی بهشون گاز نرسد.

      فوریه 2, 2024 at 4:56 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *